Marco Borsato heeft opnieuw de aandacht op zich weten te vestigen met een opvallend bericht op Instagram. Je zag hem de afgelopen tijd nauwelijks in het openbaar verschijnen, maar nu deelt hij een video waarin een bekende fles limoncello, genaamd ‘Borsacello’, de hoofdrol speelt.
De beelden zijn duidelijk met zorg samengesteld en zetten volgers aan het denken: is dit slechts een creatieve uiting of een eerste stap richting een nieuwe richting in zijn carrière?
Een fles in de vriezer, een hint naar meer?
De video begint met een shot van een verhuiswagen, wat meteen de nieuwsgierigheid prikkelt. Al snel blijkt dat er iets is achtergebleven: in een verlaten keuken ligt nog een fles Borsacello in de vriezer. Daarna volgen beelden van berglandschappen, en komt het etiket met de naam ‘Borsacello’ prominent in beeld. De video oogt professioneel en roept vragen op over Borsato’s intenties. Is dit een voorbode van een commerciële lancering, of puur een persoonlijke uitlaatklep?
Het is niet de eerste keer dat Marco het drankje onder de aandacht brengt. In 2023 liet hij ook al iets los over zijn huisgemaakte limoncello. Bij een eerder filmpje schreef hij: “Huisgemaakte limoncello… Borsacello.” Sindsdien bleef het stil, tot deze recente video de ronde deed. Hoewel er nog geen officiële berichten zijn over een verkoop of een grootschalige productie, lijkt Marco wel degelijk bewust te bouwen aan een merk rondom zijn drankje. Dat doet vermoeden dat er meer achter zit dan enkel een grapje of hobbyproject.
– Tekst gaat verder onder de video –
Meer creatieve signalen op sociale media
Naast de limoncello-video postte Marco onlangs ook een ander opmerkelijk fragment via zijn Instagram Stories. Daarin zie je een kopje koffie waarop een stel animatiefiguren het woord ‘good morning’ schildert. De video’s zijn kort, luchtig en zonder directe context, maar lijken niet toevallig. Ze wekken de indruk dat Marco zich weer voorzichtig laat zien en wellicht via kleine stappen terugkeert in de publieke belangstelling. Of dit zijn manier is om zijn creativiteit te uiten of een bewuste strategie is, blijft voorlopig speculatief.
Juridische schaduw blijft hangen
Tegelijkertijd bevindt Marco zich nog steeds in een juridisch onzekere situatie. De zedenzaak waarin hij verdachte is, loopt nog altijd. Het Openbaar Ministerie besloot eerder dat hij niet vervolgd wordt voor de aantijgingen rond The Voice of Holland, maar een andere zedenzaak loopt nog wel. Daarin wordt hij verdacht van ontucht. De verwachting is dat deze zaak dit jaar nog inhoudelijk behandeld zal worden. Deze juridische nasleep blijft als een schaduw boven al zijn publieke uitingen hangen.
Ondanks alles, laat Marco’s moeder Mary weten dat het naar omstandigheden redelijk gaat met haar zoon. In een interview met Shownieuws aan het einde van vorig jaar zei ze: “Hij is altijd heel positief ingesteld. We hebben het heel leuk met elkaar.” Ze erkent dat het een moeilijke tijd is voor het hele gezin, maar spreekt tegelijkertijd haar vertrouwen uit in een rechtvaardige afloop. “Voor Marco is het natuurlijk allemaal even afwachten, voor ons natuurlijk net zo. Je moet een heel lange adem hebben, maar we gaan gewoon uit van gerechtigheid.”
Stil blijven of langzaam terugkeren?
De vraag blijft: zijn de creatieve Instagram-video’s een manier om afleiding te zoeken in een lastige periode, of bouwt Marco voorzichtig aan een nieuwe toekomst in het openbaar? Zijn naam blijft onlosmakelijk verbonden aan een zaak die juridisch nog niet is afgerond. Toch lijkt hij de stilte niet volledig te willen behouden. Of het nu een marketingaanpak is of een vorm van zelfexpressie, zijn aanwezigheid op sociale media is terug van weggeweest.