De spanning stijgt, want het vijfde seizoen van Boxing Influencers gaat zondag van start. Bekende Nederlanders, influencers en professionele vechters stappen opnieuw de ring in om elkaar sportief te treffen. De voorbereidingen zijn in volle gang, en Shownieuws-verslaggever Thom Goderie sprak met verschillende deelnemers over hun verwachtingen, motivatie en zenuwen. Eén van hen, Rob Goossens, blikte terug op een ‘grap’ die hem onverwacht in de schijnwerpers zette.
Een grap met een prijskaartje
Tijdens de zomer veroorzaakte Rob Goossens flink wat opschudding met een luchtige opmerking over collega-presentator Wilfred Genee. De mediakenner vertelde destijds: “Van Wilfred Genee krijg ik 25.000 euro als ik hem (Dennis Schouten, red.) knock-out sla. Je kunt je voorstellen: qua motivatie is dat natuurlijk wel echt top.”
De uitspraak bleek meer los te maken dan Rob had verwacht. Nu, vlak voor het bokstoernooi, geeft hij toe dat de grap groter werd dan bedoeld. “Ik heb Wilfred niet over dit gevecht gesproken,” bekent hij eerlijk. Wanneer verslaggever Thom voorstelt om Wilfred te bellen om de ‘weddenschap’ te bevestigen, gaat Rob akkoord.
Helaas neemt Genee niet op. Rob laat na de piep een glimlachwekkend bericht achter: “Thom wil even die 25k voor me regelen, wat ik echt superlief van hem vind. Maar ja, dan moet je wel even terugbellen.” De humor is duidelijk niet verdwenen, al is het inmiddels duidelijk dat de grap om die zogenoemde €25.000 nooit meer was dan een goedbedoelde kwinkslag.
Respect in de ring
Naast Goossens doen ook andere bekende gezichten mee aan de nieuwe editie van Boxing Influencers. Dave Roelvink maakt zijn rentree in de ring en doet mee aan het knock-outtoernooi. De inzet is hoog: een prijzenpot van maar liefst €100.000. Voor Dave is het echter niet alleen het geld dat telt.
“Op het moment dat je als twee mannen tegen elkaar gevochten hebt, ontstaat er ook respect,” legt hij uit. “Je hebt er allebei veel voor gelaten. Dat gevoel blijft, ook nadat het gevecht voorbij is.” Zijn woorden tonen de groeiende sportieve insteek van het evenement, dat de afgelopen jaren uitgroeide tot een combinatie van entertainment, competitie en persoonlijke overwinning.
De jonge generatie strijders
Ook de jongere deelnemers bereiden zich intensief voor. Sem van Dijk – zoon van zanger Simon – kijkt met vertrouwen vooruit. “Ik ga altijd voor de winst,” zegt hij vastberaden. Zijn tegenstander is niemand minder dan Davy de Munk, zoon van Danny de Munk.
De strijd tussen de twee jonge talenten trekt nu al veel aandacht, mede omdat hun families elkaar goed kennen. Toch laat Davy er geen twijfel over bestaan dat vriendschap even moet wijken voor strijdlust. “Kijk, ik kan hartstikke goed met Sem. Maar op 5 oktober is hij mijn grootste vijand,” zegt hij met een glimlach. “Na 5 oktober, als de wedstrijd is geweest, dan kan ik met hem gewoon weer de stad in en is het allemaal weer gezellig.”
Zijn vader Danny is zichtbaar trots. “De man is in bloedvorm,” zegt hij vol overtuiging. “Hij heeft er heel hard voor getraind.” Maar thuis is niet iedereen even ontspannen. Moeder Jenny de Munk kijkt met spanning uit naar het gevecht. Danny voorspelt al lachend dat zij waarschijnlijk “met haar handen voor haar ogen” zal zitten tijdens de wedstrijd.
Sportieve steun uit onverwachte hoek
Niet alleen de jonge deelnemers krijgen steun van familie. Ook Quincy Kluivert, zoon van oud-voetballer Patrick Kluivert, gaat de uitdaging aan. Zijn vader reageerde met een mengeling van schrik en trots toen hij hoorde van zijn deelname. “Hij steunt me met alles,” vertelt Quincy. “Maar hij schrok wel even. ‘Ga je nou die ring in?!’ zei hij. En daarna: ‘Je moet ’m wel slopen, hè?’”
Het typeert de sfeer van Boxing Influencers: een mix van sportieve rivaliteit, persoonlijke trots en een flinke dosis show.
De aantrekkingskracht van Boxing Influencers
Het evenement, dat ooit begon als een ludieke uitdaging tussen online personalities, is inmiddels uitgegroeid tot een jaarlijks spektakel met miljoenen kijkers. Het combineert entertainment met sport en biedt deelnemers een podium om fysieke én mentale grenzen te verleggen.
De organisatoren zetten in op professionalisering: trainingen worden begeleid door ervaren coaches, veiligheidsregels zijn aangescherpt en de wedstrijden trekken inmiddels ook echte sportfans aan. Toch blijft de mediadruk groot, zeker wanneer deelnemers ook bekend zijn uit televisieprogramma’s zoals RTL Boulevard of Vandaag Inside.
Voor iemand als Rob Goossens, die gewend is om over anderen te praten, is de omgekeerde rol spannend. Zijn luchtige grap over Wilfred Genee liet zien hoe snel iets op sociale media kan escaleren. Toch neemt hij het sportief. “Het hoort erbij,” zegt hij met een knipoog. “Zolang mensen blijven lachen, heb ik mijn werk goed gedaan.”